Vukovarskim stazama
Prošle godine u studenom 2015.godine išli smo na izlet u Vukovar. Zagrebačka županija slučajno je odabrala našu i još 3 škole da posjete Vukovar i to besplatno. Vozili smo se luksuznim autobusom na kat s kožnim sjedalima i kilmom. Cilj putovanja je bio da vidimo kakve je posljedice rat ostavio na Vukovar. Kad smo stigli u Vukovar prvo smo otišli u hostel pripremiti se i ostaviti prtljagu. Nakon što smo se smjestili započelo je razgledavanje. Vidjeli smo puno građevina no i puno ruševina. Neke su ruševine obnovljene,ali mnoge nisu, a mislim da je važno imati spomenike i podsjetnike na prošlost koja je itekako važna za hrvatski narod. Vukovarci nisu odustajali u obrani svoje domovine iako su šanse bile male. Nažalost rat ima posljedice. Vukovaru je uskraćen gospodarski razvoj. Ja mislim da je najveću štetu donijelo zatvaranje tvornice "Borovo", a time i gubitak 2300 radnih mjesta.
Mislav Maca
"Posjet učenika osmih razreda Vukovaru "(10. i 11. studeni 2015.)
Prvi dan
Na ovu dvodnevnu terensk nastavu u Vukovaru išlo je 62 učenika,četiri razrazrednika i dva učitelja pratitelja .Krenulo se u jutro u 5 sati za Vukovar .Kada smo stigli u grad u vukovarskoj vojarni dočekali su nas djelatnici Vukovarskog memorijalnog centra i odveli na predavanje u robnu kuću Laoslava Ružičke. Tu nam je jedan časnik HV objasnio povijesni kontekst i strategiju JNA o osnivanju velike Srbije .Svoje predavanje potkrijepilo citatima,slikama,kartama i video isječcima. Nakon toga učenici su gledali drugu prezentaciju o samoj bitci za Vukovar.Nakon predavanja imal smo ručak i posjetili smo dvorac Eltz,smjestili smo u hostel i otišli u Muzej vučedolske kulture.Poslije obilaska Vučedola bila je večera i organizirani odlazak u disko koji je u sklopu hostela.
Drugi dan
U pola osam odjavili smo se iz hostela,otišli na ručak te obišli Memorijalno groblje.Opet smo imali kratko i vrlo jasno predavanje o silnom broju žrtva koje simboliziraju bijeli križevi.Poslije toga odlazak na Ovčaru, mjesto na kojem ssu pronaši 200 tijela civilnih žrtava,uglavnom ranjenika i dijelatnika bolnice. Kod spomenika učenici su odali počast i poslušali kratko izlaganje u Spomen domu na uvijete u kojim se dogodio masakr i način na koji je svijet saznao za postojanje tog mjesta.Poslije ovog predavanja išli smo na Trpinjsku cestu groblje tenkova i posjetili muzej Blage Zadre (legendarni zapovjednik obrane Borovog Naselja ).Potom slijedi obilazak u vojarnu u kojem su učenici imali sat vreamena edukativnog predavanja o oružju,minama,vojnim vozilima,vojnim avionima i načinu obrane samog Vukovara.Nakon ovog predavanja bio je ručak u sudjelovanje u natjecanju pod nazivom Škola mira.Tu su učenici imali priliku ponoviti što su naučili u ovih dva dana ,a naši predstavnici su osvojili drugo mjesto.Nakon kviza krenuli smo kući.U Dubravu smo došli u 19:40
Napomena:Jako lijepa organizacija,vrlo poučan izlet i po mojem mišljenju ovo bi trebali svi vidjeti.
TERENSKA NASTAVA
(ŠUMA ČESMA,BOLČ)
Krenuli smo autobusom u 13 : 00 h iz Dubrave.Prolazili smo kroz predivne krajolike nizinskog kraja.Zatim smo došli na naše odredište,u šumu Česmu.Skupili smo se u grupe i krenuli u razgledavanje šume.Prolazili smo malim šumskim putićem.Stali smo kod srušenog stabla i izvadili papire sa zadacima.Prvi zadatak bio je ODREDITI VRSTU SRUŠENOG STABLA (panja).Uz pomoć Branke Arki,svi smo uspješno odgovorili na 1. pitanje i utvrdili da je to bio hrast.Drugi zadatak bio je ODREDITI STAROST STABLA.Sabrina je izbrojala godove.Stablo je "staro" 50- ak godina.I tako nas je put odnio još dalje Nije bilo mostića koji vodi u šumu pa smo pošli preko srušenih stabala koji su nas odveli u šumu.Imali smo vodiče (učenici 8. r)koji su nas vodili i pomagali nam da što uspiješnije riješimo zadatke i da više naučimo.Zvali su se Ruža i Antonio oni su iz područne škole Farkaševac.Treći zadatak su bile VRSTE GLJIVA U ŠUMI. U šumi ima prefinih ,jestivih gljiva (vrganj,lisičica,pečurke ...),a ima i onih koje su otrovne ,zato moramo biti oprezni kod branja.Na drvu preko kojeg smo prolazili ,pronašli smo gljive koje su bile pričvršćene za stablo,fotografirali smo ih.Naišli smo na još puno vrsta gljiva.Četvrti zadatak ,ujedno i posljednji,bio je roj stršljana koji je bio smješten u duplji drveta,zatim smo vidjeli žabe,razne druge životinje.Za taj 3. zadatak trebala nam je lopatica i rukavice za kopanje.U zemlji smo pronašli pauke,gusjenice loptice...Na kraju dana dečki su igrali nogomet ,a mi smo navijale.Ovaj dan će mi sigurno ostati u ljepom sječanju.
KATRIN BEREND 6.B
Izlet u Krapinu
Osmi razredi su posjetili muzej krapinskih neandertalaca. Tamo je 1969. godine bio osnovan Muzej evolucije koji je za javnost bio otvoren u rujnu 1971. godine. Njegova stalna postava se odnosila na razvoj života na zemlji, s posebnim naglaskom na krapinskog neandertalca. Muzej krapinskih neandertalaca je za javnost otvoren 2010. godine nakon 11 godina gradnje. Muzej je izgrađen pored originalnog nalazišta Hušnjakovo. U prvom djelu muzeja predstavljene su nam razne teorije o ljudskom nastanku. Drugi dio j bio drugačiji, pokazivao je postupni razvoj života na Zemlji. Na početku smo vidjeli najjednostavnije organizme, a kako smo se kretali dalje kroz muzej, organizmi su postajali sve složeniji. I nesmijem izostaviti to da smo dirali meteorit. Na početku svake ere napisali su godinu od koje se to događalo. Svidjelo mi se kako su zamislili prikaz razvoja svemira. Doba od Velikog praska pa do sada je označeno kao jedan zamišljeni dan (24h). Znači 14,5 milijardi godina podijeljeno je na 24 sata. I kako taj zamišljeni dan prolazi, vidimo da je dan već skoro gotov, a pračovjeka nema na vidiku. U našem zamišljenom danu bilo je 23 sata i 52 minute kad su se prvi praljudi počeli pojavljivati, tek onda vidimo kako smo mi samo mali djelić povjesti. Prikazali su nam i jedan film koji pokazije život neandertalaca. Muzej je stvarno ogroman i jako zanimljiv. Svakome tko još nije bio u tom muzeju, toplo bih preporučio da što prije ode i nešto nauči o povijesti razvoja našeg planeta jer tu se zbilja ima što naučiti.
By: Luka Sever 8.b
Muzej Krapina
Muzej Krapina ima odličnu postavu, no meni se najviše svidjela šetnja kroz vrijeme. Šetnja kroz vrijeme počinje od Velikog praska pa do danas a raspoređena je u 24 sata. Svako era ima svoj određeni dio u 24 sata. Meni osobno je najdraže doba dinosaura. Izlošci su realistični te kada gledam u njih to je kao da vidim pravog dinosaura. No čovjek u 24 sata pojavljuje se na samom kraju, čak jednu desetinku do "ponoći". Vodič je sve jako dobro objasnio i bilo je jako zanimljivo. Ima još puno u našoj povijesti što ne znamo no jedva čekam kada ćemo sve to otkriti.
By: Mislav Maca
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |