21.2. Međunarodni dan materinskog jezika
Materinji ili materinski jezik je termin kojim označavamo prvi jezik koji neka osoba nauči u svojoj obitelji. Znanje materinskog jezika je vrlo važno pri formiranju mišljenja, a usko je povezano i s vještinom učenja.
U sklopu projekta Moj jezik, materinji odlučila sam ovaj dan obilježiti aktivnostima koje sam provela u razdoblju od 26.2. do 29.2.2024. na satovima HRVATSKOG JEZIKA, LIKOVNE KULTURE, SATA RAZREDNIKA I IZVANNASTAVNOJ AKTIVNOSTI.
aktivnost: PISMO STARIH HRVATA
-upoznavanje i proučavanje najznamenitijeg spomenika rane hrvatske pismenosti- Bašćansku ploču koja je pisana uglatom glagoljicom-staroslavenskim pismom (korelacija s Prirodom i društvom: Hrvatska povijest)
-proučavanje prezentacije o Bašćanskoj ploči
-nakon proučavanja, zadatak učenika je izraditi umnu mapu o Bašćanskoj ploči
-svaki učenik dobije jednu riječ za koju treba napisati (objasniti) njezino značenje
3. aktivnost: ČITAM HRVATSKI, GOVORIM HRVATSKI!
-učenici dobiju različite priče; zadatak je pročitati priču, a zatim ju sažeto prepričati ostalim učenicima
4. aktivnost: PIŠEM HRVATSKI!
-zadatak je učenika napisati kratak sastavak: Od prve izgovorene riječi do prve pročitane knjige
5. aktivnost: CRTAM HRVATSKI!
TOČKA I CRTA (rasteri, skupljeno i raspršeno)-flomaster
-zadatak je učenika rasterima izraditi okvir u kojeg će učenici glagoljicom napisati svoje ime (i prezime)
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |