2024-06-26 21:10:38 sCOOLFOOD Učenici 1.a razrednog odjela sudjelovali su u međunarodnom projektu sCOOLFOOD „Činimo dobro otiskom srca“ . Ciljevi projekta: Kroz niz aktivnosti putem radioničkog oblika rada s učenicima od 1.razreda upoznati djecu sa globalnim ciljevima održivog razvoja, odnosno UN-ovim Programom održivog razvoja do 2030. godine i Agendom 2030. Ukazati djeci na održivost hrane i okoliša kroz povezanost s prehranom, poljoprivredom, energijom, životnim stilovima i smanjenjem otpada. Poticati timski rad, upravljanje zadacima i rješavanje problema. Ishodi: odr A.1.3. Uočava povezanost između prirode i zdravoga života. odr B.1.1. Prepoznaje važnost dobronamjernoga djelovanja prema ljudima i prirodi. odr B.1.2. Sudjeluje u aktivnostima škole na zaštiti okoliša i u suradnji škole sa zajednicom. uku A.1.1. Upravljanje informacijama Učenik uz pomoć učitelja traži nove informacije iz različitih izvora i uspješno ih primjenjuje pri rješavanju problema. uku A.1.2. Primjena strategija učenja i rješavanje problema Učenik se koristi jednostavnim strategijama učenja i rješava probleme u svim područjima učenja uz pomoć učitelja. uku A.1.3. Kreativno mišljenje Učenik spontano i kreativno oblikuje i izražava svoje misli i osjećaje pri učenju i rješavanju problema. Unutar Programa sCOOLFOOD „Činimo dobro otiskom srca“ postoje dva modula koja su u potpunosti odrađena kroz niz različitih aktivnosti. Zaključak Učenici su s oduševljenjem pristupali svim predviđenim aktivnostima. Posjetili su Recikirano imanje ZMAG, posadili svoj maleni vrt. Svako jutro su ga redovito zalijevali i brinuli se o njemu. Naučili su da je njegovanje povrtnjaka od izuzetne važnosti za očuvanje bioraznolikosti, ali i međusobnog druženja i pomaganja. Počeli su čitati etikete i paziti što kupuju te se njihovo učenje počelo pretvarati u poželjno ponašanje.
U drugome modulu naučili su zbog čega je važno konzervirati hranu, koji način je najbolji, na što je potrebno paziti i zašto. Uočili su da na pravilno skladištenje hrane djeluju različiti aspekti okoline, da se proizvodi moraju držati pod kontrolom, kao što su: temperatura, kiselost, dostupnost vode, vremensko trajanje hrane. Poljoprivredno-prehrambene tvrtke usvajaju metode konzerviranja proizvoda s ciljem produljenja njihova vijeka trajanja i smanjenja rizika za potrošača, kao što je uvođenje konzervansa i skladištenje u zaštitnoj ili kontroliranoj atmosferi. Procjenjuje se da je više od 90% “nezgoda s hranom” posljedica rukovanja hranom i nepravilnog skladištenja hrane u kućnim hladnjacima, dok je vrlo nizak postotak posljedica industrijske proizvodnje. U okviru projekta izrađena je školska slikovnica koja se može vidjeti klikom na priloženu sliku. Na kraju projekta zaključili su da im je projekt bio izuzetno zanimljiv i da su naučili jako puno novih stvari. |
Osnovna škola Dubrava |