2024-02-26 18:08:00

21.2. Međunarodni dan materinskog jezika

Materinji ili materinski jezik je termin kojim označavamo prvi jezik koji neka osoba nauči u svojoj obitelji. Znanje materinskog jezika je vrlo važno pri formiranju mišljenja, a usko je povezano i s vještinom učenja.

U sklopu projekta Moj jezik, materinji odlučila sam ovaj dan obilježiti aktivnostima koje sam provela u razdoblju od 26.2. do 29.2.2024. na satovima HRVATSKOG JEZIKA, LIKOVNE KULTURE, SATA RAZREDNIKA I IZVANNASTAVNOJ AKTIVNOSTI.

aktivnost: PISMO STARIH HRVATA

 -upoznavanje i proučavanje najznamenitijeg spomenika rane hrvatske pismenosti- Bašćansku ploču koja je pisana uglatom glagoljicom-staroslavenskim pismom (korelacija s Prirodom i društvom: Hrvatska povijest)

-proučavanje prezentacije o Bašćanskoj ploči

-nakon proučavanja, zadatak učenika je izraditi umnu mapu o Bašćanskoj ploči

2. aktivnost: ŠTO ZNAČI RIJEČ?

-svaki  učenik dobije jednu riječ za koju treba napisati (objasniti) njezino značenje

3. aktivnost: ČITAM HRVATSKI, GOVORIM HRVATSKI!

-učenici dobiju različite priče; zadatak je pročitati priču, a zatim ju sažeto prepričati ostalim učenicima

4. aktivnost: PIŠEM HRVATSKI!

-zadatak je učenika napisati kratak sastavak: Od prve izgovorene riječi do prve pročitane knjige

5. aktivnost: CRTAM HRVATSKI!

TOČKA I CRTA (rasteri, skupljeno i raspršeno)-flomaster

-zadatak je učenika rasterima izraditi okvir u kojeg će učenici glagoljicom napisati svoje ime (i prezime)

 

   

Osnovna škola Dubrava