2021-09-18 15:09:15 Prvi dan u drugom razredu PRVI DAN JE POSEBAN-U SVAKOM RAZREDU! Prvom danu nastave vesele se svi učenici razredne nastave zbog različitih razloga: nekima postane dosadno krajem ljetnih praznika, nekima je potrebna promjena, mnogi znaju da će prvi dan opet biti drugačiji, poseban na svoj način i da će se razlikovati od ostalih nastavnih dana u školi. Prvi dan u drugom razredu nekako je još posebniji: učenici nisu više prvašići, nisu najmlađi u školi, puno toga već znaju, a opet još su dovoljno maleni i djetinjasti u izražavanju veselja što vide svoju učiteljicu, oduševljenja novim knjigama i bilježnicama, torbi i pernici. Opušteni su i nestrpljivi u dijeljenju svih dogodovština s ljetnih praznika, a opet znaju slušati i obraćaju pozornost na prijatelja/prijateljicu koji priča gotovo sličnu priču (Bio sam na moru/kod bake i slično…) Prvog dana nastave nastojim učenicima aktivnostima i raspoloženjem prezentirati atmosferu koja ih očekuju sve nastavne dane u 2. razredu. Zainteresirati ih za sve što ih očekuje, a opet ne pretjerati da ne osjete pritisak i nagovaranje. U prvoj pozdravnoj aktivnosti učenici se ponovno predstavljaju, ali ujedno i jedni drugima postavljaju pitanja: mogu stajati ili sjediti u formaciji kruga, obraćaju se jedan drugom redoslijedom stajanja/sjedenja u krugu: Ja sam učenica (izgovoriti svoje ime i prezime), a tko si ti? Ja sam učenik (izgovoriti svoje ime i prezime), a tko si ti? U drugom krugu slijedi predstavljanje imena mjesta stanovanja: Ja živim u (izgovoriti ime svog sela ili mjesta), a gdje ti živiš?, a u trećem starosna dob: Ja imam (izgovoriti koliko imaš godina), a koliko imaš ti? Budući da sam dobila i nove učenike u razred, smatrala sam da je bilo vrlo korisno (i zanimljivo) provesti upravo ovakvu aktivnost. U drugoj aktivnosti cilj je bio utjecati na njihovo detaljnije upoznavanje razmjenom mišljenja, želja, vještina i sposobnosti. Unutar kruga bacali su kocku jedni drugima. Na svakoj strani kocke bila je uputa. Kad bi učenik ulovio kocku, pročitao bi što se od njega očekuje, primjerice: Glasno izgovori ime svog najdražeg predmeta. Ili, Ispričaj čemu se veseliš u drugom razredu. Ili, Nabroji tri najdraža jela.
U trećoj aktivnosti željela sam utjecati na daljnje razvijane koncentracije i pažnje: učenici su i dalje stajali u formaciji kruga. Unutar kruga započela sam pljeskati; svaki idući učenik nastavi s tim pokretom sve dok ponovno ne završimo na meni; tada mijenjam u pucketanje prstima, zatim pljeskanje po koljenima, toptanje nogama…Na kraju ponovimo još jednom.
Zatim je uslijedila „mirnija“ aktivnost u kojoj sam potakla učenike da olujom ideja istaknu svoju najdražu ljetnu aktivnost: zadatak je bio jednom rečenicom izreći što mu je bilo najbolje na ljetnim praznicima. Potom smo razgovarali o njihovim aktivnostima: jesu li slične, različite, čije bi voljeli ponoviti. U završnoj aktivnosti učenici su dobili zadatak nacrtati obrisnom crtom početno slovo svoga imena i oslikati ga prema želji. Slovo su zatim izrezali i zajedno smo ga lijepili na „prazno“ razredno stablo.
|
Osnovna škola Dubrava |