Terenska nastava - šuma Česma - PŠ Farkaševac
Dana 12. listopada išli smo na terensku nastavu u šumu „Česma“. Išao je 6.f i POG u pratnji učiteljica: Branke Arki, Jasnice Mahnet i Vedrane Ćetković. Učiteljice su bile jako susretljive pa su nam pomogle u jaaaako puno stvari koje nismo znali izvršiti. Bili smo podijeljeni u pet skupina. Svaka skupina imala je svoj zadatak...
Životni uvjeti u šumi
Zadatak naše skupine bio je ispitati životne uvjete u šumi. Prvo smo našli dobro mjesto za iskapanje zemlje. Uzeli smo epruvete i stavili u njih zemlju te ulili destiliranu vodu i pričekali jednu minutu. Ispitali smo kiselost zemlje tako da smo stavili lakmus-papir i vodu pomiješanu sa zemljom te zaključili da je zemlja slabo kisela. Zatim smo izmjerili temperaturu tla i zraka pomoću termometra i zaključili da je temperatura zraka 15 stupnjeva, a tla 20 stupnjeva.
Izrada otiska kore drveta
Zadatak naše skupine bio je izrada otiska kore drveta. Potrebni su nam bili: papir, pastele i glinamol. Na koru hrasta lužnjaka, običnoga graba i bagrema prislonili smo papir i po njemu prelazili pastelama. Zatim smo dobro izmijesili glinamol i prislonili ga na koru drveta. Na glinamolu su nam ostali otisci kore drveta.
Sloj drveća u šumi
Promatrali smo drveće u šumi. Vidjeli smo razne vrste drveća, sakupljali njihove plodove i lišće. Također smo izmjerili opsege nekih stabala na visini od 150 cm.
Promatranje biljaka
Promatrali smo biljke koje smo uspjeli prepoznati. Prvo smo proučavali paprat. Ona raste u prizemnom sloju kontinentalne- listopadne šume. Ima podzemnu stabljiku – podanak. Podanak omogućuje razvoj biljke u proljeće. Listovi paprati su rasperjani i perasto urezani. Paprat raste na osobito vlažnom tlu. Biljka nije jestiva. Ona je proizvođač te pripada jednoj od najstarijih grupa biljaka. Ima i paprati koje žive u vodi.
Proučavanje životinja
Naš je zadatak bio proučavanje životinja koje susretnemo. Imali smo sreće da smo nakon nekoliko koraka od ulaska u šumu vidjeli malu skakutavu, crno-smeđu žabu. Naš Saša je kao najhrabriji član cijele skupine uhvatio žabu te smo je mogli detaljno proučiti, a napravili smo i nekoliko uspješnih fotografija.
Zaključak – u šumi nam je bilo lijepo, uživali smo u svježem zraku, dobro se zabavili, a i ponešto naučili. Nakon povratka u školu, u učionici informatike zapisali smo naša zapažanja, ispisali slike te sve materijale iskoristili za naš plakat.
KAD BI BAREM SVAKI DAN BIO TAKO ZANIMLJIV I POUČAN!
Učenice 6.f
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |